Bjorkas mūzikai vienmēr piemitis iracionāls spēks likt klausītājam izdzīvot tieši to, ko māksliniece vēlējusies - vai tās būtu smalkas psiholoģiskas perifērijas skaņu celiņā filmai ,,Dejotāja Tumsā" vai intravertu aukstuma noskaņu gamma dziedātājas iepriekšējā, pašas nokristītajā ,,ziemas albumā" ,,Vespertine". Arī ,,Medulla" šajā ziņā nav izņēmums - konceptuālā iecere atainot aizvēsturiska pirms-civilizācijas laikmeta pirmatnību šeit realizēta perfekti. Tomēr veids, kā tas panākts šoreiz, izraisa ne tikai ierasto cieņu un apbrīnu, bet arī ļauj ,,Medulla" nosaukt par Bjorkas personīgo revolūciju - albums ierakstīts a capella manierē, neizmantojot mūzikas instrumentus, turklāt ieraksta rūpīga noklausīšanās ļauj secināt, ka tiek melots vien pāris epizodēs. The Roots beat box meistars Rahzel kā bītu, basu un ritmu ,,ģenerators", kāda Kanādas aborigēnu inuitu dziedātāja Tania Tagaq ,,sintētisku" skaņu ,,sekvencera" ādā, un, protams, neiztrūkstošie Islandes un Londonas kori Bjorkas emocionāli pārsātinātajam vokālam uzklājuši neticami pilnskanīgu un niansētu pavadījumu. Skaidrs, ka bez balsu datorizētas apstrādes pieskāriena, ko veikuši albuma producenti, tas diez vai būtu iespējams, taču fakts paliek fakts - ,,Medulla" skan kā pirmais vokālā triphopa ieraksts vēsturē.
Izdošanas gads: 2004
Žanrs: Eksperimentālisms, Elektronika, Triphops, a cappella
0 komentāri:
Ierakstīt komentāru